2015. február 1., vasárnap

Gyakorló feladatok a marketing témaköréből

Marketing, marketinggondolkodás

1. Nevezze meg a marketing-mix öt elemét, és csoportosítsa a felsorolt elemeket!
1.P
2.P
3.P
4.P
5.P
















garancia, hitelkondíciók, kreativitás, részletfizetés, reklám, katalógusár, szállítás, személyes eladás, jó kapcsolatteremtő képesség, készlettartás, márkanév, termék bolton belüli helye, minőség, közönségkapcsolatok

2. feladat
a, Nevezze meg a hiányzó marketingkommunikációs elemeket!
1.
2. Eladásösztönzés
3.
4. Személyes eladás

















b, Írja be a promóciós eszközöket a megfelelő oszlopokba!
telemarketing, sajtótájékoztató, ügynöki áruminta, adományok, katalógus, mozgókép, sorsjátékok, PR, árukapcsolás, külső csomagolás, beszédek, hirdetőtáblák

3. Sorolja be az alábbi jellemzőket a termékéletgörbe szakaszaihoz! Minden betű csak egyszer szerepelhet!
A, minimális profit
B, a profit stabilizálódik
C, a promóciós költségek csökkennek
D, lassú forgalomnövekedés
E, csökkenő forgalom
F, gyenge termék felismerése
G, gyakoribb használat támogatása
H, versenytárs fogyasztóinak meghódítása
Bevezetés
Növekedés
Érettség
Hanyatlás


















4. Válassza ki aláhúzással azt az 5 eszközt, ami a termékpolitika eszköze lehet!
a termék tulajdonságainak bővítése; apró ajándékok eladáskor; az ár emelése; terméktulajdonságok kiszélesítése; az ár csökkentése; többféle méret; hirdetések számának fokozása; az üzletekben tematikus áruelhelyezés; többcélú üzletekben értékesítés; a csomagolás megújítása; a termék minőségének javítása; árubemutatók nagy forgalmú üzletekben; árukapcsolás – közös csomagolásban; egyet fizet kettőt kap akció; új hirdetési mód, amit még nem alkalmaztunk

5. Végezze el az összehasonlítást a táblázat alatti felsorolás alapján (a betűket írja a megfelelő cellába)!
Megkülönböztető ismérvek
Értékesítési koncepció
Marketingkoncepció
Vevőorientáció


Kiindulópont


Eszköz


A koncepció célja


A, Profit költségcsökkentés és értékesítési volumen növelésén keresztül.
B, Nem a vevő, hanem az eladandó termék van a középpontban.
C, A fogyasztói szükséglet kielégítése érdekében összehangolja a marketingfeladatokat.
D, A vevő szükséglete a meghatározó.
E, Agresszív reklám, rámenős értékesítés.
F, A meglévő terméket próbálják eladni mindenáron.
G, A piac igényeiből indul ki, azt termeli, amit el lehet adni.
H, Profit hosszú távon, a fogyasztói igények kielégítésével.

6. Párosítsa a fogalmakat a leírásokkal!
A.Hasznosság, B.Érték, C.Elégedettség
1. Az adott szükséglet kielégítésére felkínált termékek közül a legtöbb előnyt nyújtja.
2. A termék mennyire képes kielégíteni a fogyasztó szükségleteit.
3.A termék megfelel a vevő elvárásainak.

7. Válasszon ki az alábbi felsorolásból 3 makrokörnyezeti elemet! (3-nál több aláhúzás esetén a rossz válaszért pontlevonás jár!)
demográfiai környezet, marketingtanácsadók, jogszabályok, fogyasztók, márka-versenytársak, természeti erőforrások, piaci közvetítők, pénzügyi szolgáltatók

8. Igazak vagy hamisak az alábbi állítások?
a, A makrokörnyezet a vállalkozásra és annak mikrokörnyezetére is hatással van.
b, A drágább terméknek a vásárló nem tulajdonít jobb minőséget.
c, A termékkoncepció lényege, hogy a fogyasztót rá kell venni, hogy többet vásároljon.
d, A közvélemény a vállalkozás mikrokörnyezetének egyik eleme.
e, A hasznosság lényege, hogy a fogyasztó a számára legértékesebb terméket választja.
f, A szolgáltatás egyik jellemzője az ingadozás.
g, A gazdasági környezet egyik tényezője a jövedelem.
h, Az értékesítési koncepciót a piactól a termelés felé haladás jellemzi.

9. Tegyen egymástól különböző javaslatot az alábbi termékek bolt nélküli értékesítésére a hazai példák alapján!
a, könyvek, folyóiratok
b, sporteszközök, sportgépek
c, textilipari, konfekciótermékek
d, kozmetikai készítmények

10. nevezzen meg két Maslow-i szükségletcsoportot, és hozzon rájuk egy-egy példát is!

a,
b,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése