Marketing, marketinggondolkodás
1. Nevezze meg a marketing-mix öt elemét, és csoportosítsa a
felsorolt elemeket!
1.P
|
2.P
|
3.P
|
4.P
|
5.P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
garancia, hitelkondíciók, kreativitás, részletfizetés,
reklám, katalógusár, szállítás, személyes eladás, jó kapcsolatteremtő képesség,
készlettartás, márkanév, termék bolton belüli helye, minőség,
közönségkapcsolatok
2. feladat
a, Nevezze meg a hiányzó marketingkommunikációs elemeket!
a, Nevezze meg a hiányzó marketingkommunikációs elemeket!
1.
|
2. Eladásösztönzés
|
3.
|
4. Személyes eladás
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b, Írja be a promóciós eszközöket a megfelelő oszlopokba!
telemarketing, sajtótájékoztató, ügynöki áruminta,
adományok, katalógus, mozgókép, sorsjátékok, PR, árukapcsolás, külső
csomagolás, beszédek, hirdetőtáblák
3. Sorolja be az alábbi jellemzőket a termékéletgörbe
szakaszaihoz! Minden betű csak egyszer szerepelhet!
A, minimális profit
B,
a profit stabilizálódik
C,
a promóciós költségek csökkennek
D, lassú forgalomnövekedés
E, csökkenő
forgalom
F, gyenge
termék felismerése
G, gyakoribb használat támogatása
G, gyakoribb használat támogatása
H,
versenytárs fogyasztóinak meghódítása
Bevezetés
|
Növekedés
|
Érettség
|
Hanyatlás
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Válassza ki aláhúzással azt az 5 eszközt, ami a
termékpolitika eszköze lehet!
a termék tulajdonságainak bővítése; apró ajándékok
eladáskor; az ár emelése; terméktulajdonságok kiszélesítése; az ár csökkentése;
többféle méret; hirdetések számának fokozása; az üzletekben tematikus
áruelhelyezés; többcélú üzletekben értékesítés; a csomagolás megújítása; a
termék minőségének javítása; árubemutatók nagy forgalmú üzletekben;
árukapcsolás – közös csomagolásban; egyet fizet kettőt kap akció; új hirdetési
mód, amit még nem alkalmaztunk
5. Végezze el az összehasonlítást a táblázat alatti felsorolás
alapján (a betűket írja a megfelelő cellába)!
Megkülönböztető ismérvek
|
Értékesítési koncepció
|
Marketingkoncepció
|
Vevőorientáció
|
|
|
Kiindulópont
|
|
|
Eszköz
|
|
|
A koncepció célja
|
|
|
A, Profit költségcsökkentés és értékesítési volumen
növelésén keresztül.
B, Nem a vevő, hanem az eladandó termék van a középpontban.
C, A fogyasztói szükséglet kielégítése érdekében összehangolja a marketingfeladatokat.
D, A vevő szükséglete a meghatározó.
E, Agresszív reklám, rámenős értékesítés.
F, A meglévő terméket próbálják eladni mindenáron.
G, A piac igényeiből indul ki, azt termeli, amit el lehet adni.
H, Profit hosszú távon, a fogyasztói igények kielégítésével.
B, Nem a vevő, hanem az eladandó termék van a középpontban.
C, A fogyasztói szükséglet kielégítése érdekében összehangolja a marketingfeladatokat.
D, A vevő szükséglete a meghatározó.
E, Agresszív reklám, rámenős értékesítés.
F, A meglévő terméket próbálják eladni mindenáron.
G, A piac igényeiből indul ki, azt termeli, amit el lehet adni.
H, Profit hosszú távon, a fogyasztói igények kielégítésével.
6. Párosítsa a fogalmakat a leírásokkal!
A.Hasznosság, B.Érték, C.Elégedettség
1. Az
adott szükséglet kielégítésére felkínált termékek közül a legtöbb előnyt
nyújtja.
2. A termék
mennyire képes kielégíteni a fogyasztó szükségleteit.
3.A termék megfelel a vevő elvárásainak.
3.A termék megfelel a vevő elvárásainak.
7. Válasszon ki az alábbi felsorolásból 3 makrokörnyezeti
elemet! (3-nál több aláhúzás esetén a rossz válaszért pontlevonás jár!)
demográfiai környezet, marketingtanácsadók, jogszabályok,
fogyasztók, márka-versenytársak, természeti erőforrások, piaci közvetítők,
pénzügyi szolgáltatók
8. Igazak vagy hamisak az alábbi állítások?
a, A makrokörnyezet a vállalkozásra és annak
mikrokörnyezetére is hatással van.
b, A drágább terméknek a vásárló nem tulajdonít jobb minőséget.
c, A termékkoncepció lényege, hogy a fogyasztót rá kell venni, hogy többet vásároljon.
d, A közvélemény a vállalkozás mikrokörnyezetének egyik eleme.
e, A hasznosság lényege, hogy a fogyasztó a számára legértékesebb terméket választja.
f, A szolgáltatás egyik jellemzője az ingadozás.
g, A gazdasági környezet egyik tényezője a jövedelem.
h, Az értékesítési koncepciót a piactól a termelés felé haladás jellemzi.
b, A drágább terméknek a vásárló nem tulajdonít jobb minőséget.
c, A termékkoncepció lényege, hogy a fogyasztót rá kell venni, hogy többet vásároljon.
d, A közvélemény a vállalkozás mikrokörnyezetének egyik eleme.
e, A hasznosság lényege, hogy a fogyasztó a számára legértékesebb terméket választja.
f, A szolgáltatás egyik jellemzője az ingadozás.
g, A gazdasági környezet egyik tényezője a jövedelem.
h, Az értékesítési koncepciót a piactól a termelés felé haladás jellemzi.
9. Tegyen egymástól különböző javaslatot az alábbi termékek
bolt nélküli értékesítésére a hazai példák alapján!
a, könyvek, folyóiratok
b, sporteszközök, sportgépek
c, textilipari, konfekciótermékek
d, kozmetikai készítmények
b, sporteszközök, sportgépek
c, textilipari, konfekciótermékek
d, kozmetikai készítmények
10. nevezzen meg két Maslow-i szükségletcsoportot, és hozzon
rájuk egy-egy példát is!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése